17 Ocak 2014 Cuma

Ateşbaz ile Tanıştık - Banu Damcı (Be Di)







uyku tutmadı. güzel bir yolculuk öncesi içi içine sığmayan duyguları yerlerine oturtamayınca neredeyse sıfır uykuyla yollara döküldük. güneş nefis doğmuştu. uykusuzluk zaten hiç sorunum olmadı. her zaman az uyuma taraftarıyım. uyuyarak zaman harcamayı gereksiz bulan bir yanım var hiç yatıştıramadığım. kahveydi oydu buydu derken uçaga bindik miniminnacık bir uçuşla konyadayız. sevgili arkadaşımla bir check in kurbanı oldugumuz için de ayrı ayrı oturduk. ben de dergiyle içli dışlı bir yolculuk yaptım. yanımdakinin fıstık gibi uyumasına özenerek sayfaları çevirdim. önce bir sergi haberini okudum.. omni vivum ex ovo diye bir fotografaltı gördüm.. olmasını istediğimiz herşeyde kullandıgımız bir mantra. dönüşümü anlatan. var olmayı bil’diren omni vivum ex ovo; yolculuğumuzun mesajı oldu. sayfalara daldım iyice. konya’yı anlatan bir yazı ve mutlaka gidin bölümleri.. tam benlik.. hem de somatçı fihi ma fih lokantasının mönüsüyle hayaller kurarak resimlere bakarak zamanımı geçirdim. oraya gittik koştur koştur buraya gittik başka bir konu. belki o da daha sonra paylaşılacak ama bu yazı o lokantayla ve sevgili güzel kalpli Ulaş ile ilgili…bütün gün hayallerini kurmama rağmen artık hava karardığında iz sürerek kapısından içeri girebildik.. fazla kalabalık degildi. biz erken gelmişiz ki sonradan neredeyse tüm masalar doldu.. biz heyecanla dergideki listeyi sayıyoruz. garson bizi sabırlı gülümseler altında cümlelerimizi bitirmemizi bekledi.. susacak gibi değildik ondan isteriz bundan isteriz diye adamı bombardımana tuttuk. meğerse garsonun kendi sunumu varmış. mutfagı tanıtmak özelliklerini anlatmak ve ona göre siparişleri almakmış.. hmm dedik dinliyoruz bu daha keyifli.. daha sonra avludan mutfaga bakarken genç bir çocuk memnun kaldınız mı diye yanımıza geldi. biz de ne kadar temiz bir mutfak diye hipnoza girmiş bir durumdaydık. daha sonradan işletmecisi olduğunu öğrendik ve sohbet etmeye başladık kendisiyle….
sevgili Ateşbaz-ı Ulaş
kendini tanıtır mısın.. gencecik görünen bedenin ama bilgi yüklü gözlerin var… gerçekten bu mesleğe yakışıyorsun bu duruşunla? bugüne hazırlayan süreçten bahseder misin? burayı ne zaman ve neden açtın?
Merhaba ben 12 yıl Turk Hava Kuvvetleri’nde çalışıp istifa edip Somatçı Fihi Ma Fih Restoran’ı açtım. Bu kültürü yaklaşık olarak 2,5 yıl araştırdım 4000 bin km yol kat ettim 130 kişide ise bu yemekleri denedim ve sonra istifa edip burayı, Konya’ya kazandırdım Allah izin verirse daha güzel yenilikler ile devam etmek istiyorum. İşlediğimiz mutfak kültürü Selçuklu Mevlevi Ve Osmanlı karışımı bir mönümüz var tarihi yemeklerimizde domates, salatalık, patates, biber, sıvı yağ gibi ürünler yok. Çünkü o dönemde keşfedilmemiş. Yemeklerimizin tarihçelerini eserlerden alıntı, sayfa, beyit numaraları ile sunuyoruz. Konya’da etli ekmek ve fırın kebabı dışında Türkiye’de ve dünyada olmayan Mevlevi ve Selçuklu Mutfağı kültürünü Somatçı Fihi Ma Fih Restoran’da tatmalarini tavsiye ederim.
konya’yı bize anlatır mısın? biz kocaman turist gözlerimizle nerelere gidilir ne yapılır bişilerden mahrum kalır mıyız duygusuna sahibiz. Konya’da tabiki pirimiz Hz.Mevlana Türbesi ve Semşi Tebrizi Türbesi Sille Köyü tarihi Mengüç Caddesi ve medreseler gezilebilir.
nasıl çalışırsın? duvarlarda harika resimler görüyoruz.. büyüleyici ve naif? özel bir anlamı olmalı diye düşünüyorum…. Hem işletmeci hem de mutfakta asci olarak calışıyorum o yüzden işime cok düşkünüm ve çok severek yapıyorum personelime de o dönemdeki yaşatılmışlığı hissettirmeye çalışıyorum. Bütün temaları o dönemi anlatma ve aktarma gayretiyle duvarlara, panolara işlettim ve bunların anlamlarını tek tek misafirlerimize aktarıyorum bu şekilde çalışmaya devam ediyor ve her yıl yenisini eklemeye gayret ediyorum.
dekora bayıldım.. bir de kitaplık görüyorum.. gerçekten müthiş? Tasavvuf ve şehrimizin sembolü Hz. Mevlana'nın eserleri yer aliyor.
hayat görüşünü anlatır mısın.. hayatında sufizm nasıl yaşıyor? Hayat görüşüm kalp yanılır dil yanılır ama asla hak yanılmaz doğru olursan doğruya gidersin ilkesini edindim ve sürdürüyorum.
mutfakta neler yapıyorsun? bize ürünlerini gösterirken tarifler de verecegini duymuştum.. birini paylaşır mısın? Mutfakta herşeyi kendim yapıp yeni lezzetler de bulmaya çalışıp bulduğumu da ekliyorum. Örneğin, karışık kavurma vejeteryan insanların çok sevdiği bir lezzet ve onun tarifini verecek olursam 'fasulyeleri tuzlu suda haşlayıp süzgece alıyoruz yağ ile soğan ve salçayı kavuruyoruz, fasulyeleri ilave ediyoruz çevirip, karabiber kırmızı biber atıyoruz. Suyu ilave ediyoruz çok hafif bir ateşte suyunu çekmesini bekliyoruz; tabağa yerleştiriyoruz. Sarımsaklı yoğurt ile servise hazır ediyoruz. bu ürünlerin özellikleri nedir nasıl sipariş edecegiz? Bu ürünler tamamen organik olup Bozkır/Konya'da tesislerimizde üretilmektedir. Ürünlerimiz mevsiminde toplanıp zamanında özenle kurutulduktan sonra aynı şekilde paketleme işleminden geçmektedir. Sipariş ise internet sitemizden yapılabilir 
ve Somatçı Fihi Ma Fih Restoran Aygın Süt A.Ş den yapılabilir.

mutfağının açık mutfak olmasını çok sevdim. zor olmuyor mu? Mutfağın açık mutfak olması zor olmanın aksine çok daha iyi oluyor. Çünkü bizim kimseden sakladığımız bir şey olmadığını bildiğimizi herkese göstermemizi kolaylaştırıyor ve bu da bizi daha da motive ediyor.
kaç kişilik bir ekipsiniz? Mutfakta ben ve yetiştirdigim üç stajyer öğrencimle duruyorum ayrica kasiyer arkadasimiz ve garsonlarımızla 8-10 kişi arasında değişen nitelikli bir kadroya sahibiz.
web siteni anlatır mısın? web sitemiz hakkında konusacak olursam sitede herkesin göreceği fotograflarla üç boyutlu olarak göz önünde canlandırmaya çalıştığım insanların restoran geziyor gibi olmasını istediğim için o şekilde yaptım. Çünkü buraya gelen insanlar sadece Konya halkı değil. Turistler ve farklı şehirden insanların hem huzur bulmak hem de lezzetli yemek yiyebileceği eski bir yer. Bu sebeble gitmek istediği yerin önceden hakkında bir şeyler öğrenmek isteyebilecegini düşündüm. Ayrıca iş yerimizde etin haricinde herşeyi kendimiz üretiyoruz. Sebebi sorulacak olursa zamanımızda teknoloji çok ilerledi ve bu şekilde insanlar fazla para kazanmak için başkalarının sağlıklarıyla oynuyorlar ben de bu düşüncenin karşısında, iş yerimizde herşeyin kendi üretimimiz olması gerektiğini düşündüm.
planlarından bahseder misin? Gelecekle ilgili planlarımda ise Istanbul'a da bir Somatçı kazandırmak ve daha geniş bir kitleye bu kültürü yaymak.
bir de sormadan edemeyecegim… hobilerin oldugunu biliyorum anlatmak ister misin? Hobilerim; bağlama çalmak ve mesnevi hakkında araştırma yapmak.
konya’nın en güzel zamanı ne zaman hemen bi on onbeş kişilik grup oluşturup gelmek istiyoruz ne tavsiye edersin? Konya’nın en güzel zamanı, nisan ayı olduğunu düşünüyorum. Çünkü yeşili çok seviyorum. Ilginiz için çok teşekkür ederim görüşmek dileğiyle hoşçakalın.


Ateşbaz:
1. Ateş ile hüner gösteren oyuncu
2. Ateş ile oynayan


Be Di
Twitter: @BanuBedisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder