5 Şubat 2014 Çarşamba

Derviş'e Eyvallah - Suzi Barokas Fergan






Musa Dede ile sohbet..
Derviş Baba Deliler,Abdallar,Meczuplar,Aşıklar Kahvehanesi; Merhaba, öncelikle Musa Dede'yi tanıyalım mı? Musa Dede kimdir? Nerelerden buraya geldi? Ben küçük bir çocukken, Anneannem bizimle beraber yaşardı. Büyükbabası din büyüğüydü ve adına Gürcistan da bir sinagog yapılmıştı. Ezoterik tarafı güçlü olan anneannemin anlattığı Tevrat hikayeleri ile büyüdüm. Her çocuğun bir kahramanı vardır ya, ne olacaksın? dedikleri zaman Hz. Musa olacağım, peygamber olacağım, Musa gibi derdim. Peygamberlerin günahsız ve saf olmaları gerektiğini, öğrenmeye başlayınca, saflığı bulamadığım ve günahı fark ettiğimde hayallerim suya düştü. Ve astronot olmaya karar verdim. Uzay çağı, bilinmezliği keşfetme, her zaman cazip gelmişti bana. Doğduğum sene Ay'a gidildi... Manevi doğumum beş sene önce Kazdağlarında (İda) yaşadığım ilginç bir olayla oldu.. Emir dedeyi birkaç senedir ziyaret ederim, beni gezici derviş olarak görürdü, sohbet ederken bana sürekli kaza ve ölümlerin olduğu, bir dağ yolundan bahsetti. Nedeni ne dedi? Evliya yok mu? dedim.. Delikli taşın dedesi derler, bir evliyası var lakin, yolu yapmak için vinçler, iş makinaları girdi yolu yapmak için, delikli taşı kırdılar. Arkadaşlarımla beraber 15 gün boyunca türbenin ve civardaki diğer türbelerin temizliğini yaptık, boyadık , hergün dualar ve zikirler yaptım. Seyahat dönüşü ustamı ziyaret edip Kaz Dağları'ndan erenlerin selamı var dedim..yaptığım türbe temizliğini anlattım... Türbenin altına yazsaydın ya bakımını yapan ''Musa Dede'' diye buyurdu...kim deyince de sensin be evladım dedi. Musa Dede böylece doğdu... Yola nasıl çıktı Musa dede? Yola baştan çıkılmış... kademe kademe ilerleyiş.. Hinduizm, Kabala, meditasyon (20 senedir düzenli meditasyon yaparım) . Ergenlikle beraber maneviyattan uzaklaştım. 18 yaşına kadar yaramaz, muzur, ezber bozan bir çocuktum. 18 yaşımda, geçirdiğim trafik kazası hayatımın dönüm noktasıdır. Raydan çıkmıştım, o olayla birlikte, Allah yol gösterdi. Gelip geçici şeylerin peşinde fazla takılıyorsun dedi ve daha fazlasına müsaade etmedi. Sonrasında çıkışa, gidecek çöküş başladı. Kabalistlere göre, her düşüş insanın çıkışı için çok önemli bir vesiledir. Ruhsal olarak, sıkıntılı dönemlerinde acziyetini farkedersin. Allah karşısında hepimiz ''fakiriz ve aciziz'' ... Onun içindir ki ''fakir'' deriz kendimize. Bu cebimde beş kuruş yok anlamında değildir.. Zengin olan ''O'' varlık sahibi ''O''... Biz deriz ki; çekil aradan kalsın yaradan.'' Burda ''Nefs'' kastedilmektedir....

Nefs veya Nefsani olmak nedir? Nefs bizim yalancı benliğimiz... ''Hakikatin Gölgesi''.. Hürriyet gazetesinde ki köşemin adı da ''Gölgenin Hakikati''... Sufile, ''Ben'' demenin sadece Allah'a ait olduğunu düşünürler.. Ben deme hakkı olan biri varsa o ''Allah'tır.. Dolayısıyla Sufiler ''Ben'' yerine ''Fakir '' demeyi tercih etmişlerdir.. Bütün istedikleri Allah'a kavuşmaktır. Ego nefs'in parçasıdır. Nefs daha geniş bir kavram, EGO Nefs'in Şubesidir.. En yakın tanımla ego demişler... Ps: (Musa Dede yazılarında kendinden ''Fakir '' diye bahseder) Nefs terbiye edilebilir mi? Tasavvufta iki temel yöntem vardır, Nefs terbiyesi için: 1) Nefs-i terbiye,teskiye Nefs-i terbiye için, en iyi uygulama hizmettir...
2)Kalb-i tasviye
Kalbi tasviye; kalbi Allah dışındaki herseyden temizlemek İngilizce de ''Purify the Heart''dedikleri.. Bunun için en iyi uygulama, Allah'ı anmak Zikir yapmaktır. Bunlar temel tasavvuf yöntemleridir. Ezoterik öğretilerin de yer verdiği yöntemleridir. Olmazsa olmaz...



''Derviş'in bir takkesi, bir eyvallah'ı vardır'' der Musa Dede, ben de Eyvallah deyip ayrılıyorum yanından.. Çok teşekkürler Musa Dede .....


Suzi Barokas Fergan

Twitter: @fergan_S

2 yorum: