16 Nisan 2014 Çarşamba

Kutlu Doğum Haftası - Astrolozi





Yıllardır şu soruyu merak ederdim: 
Mevlit Kandili'nde Hz. Muhammed'in doğumunu kutluyorsak, Kutlu Doğum Haftası'nın tarihleri niye farklı?
Kutlu Doğum Haftası'nın içindeyken bu soru tekrar aklıma geldi ve araştırayım dedim. Sizler ve kendim için bir araştırma yaptım ve öğrendim ki;
  • Mevlit Kandili, Hicri takvimdeki Rebiülevvel ayının 12. gününün sabahıymış. Bir başka deyişle bu ayın 11. gününü 12. güne bağlayan gece kutlanırmış. Bu gün, bizim kullandığımız Miladi takvimde her yıl değişen karşılığına göre değişiyor haliyle. Mesela bu yıl Mevlit Kandili'ni 12 Ocak 2014 tarihinde kutladık. Bu konu ile ilgili yazımı http://astrolozibyzizi.blogspot.com/2014/01/mevlid-kandili-astrolozi.html adresinde bulabilirsiniz..Tüm insanlık alemi adına o kutsal insanın doğumunun ne anlama geldiğini o yazımda anlatmaya çalıştım..
  • Kutlu Doğum Haftası ise, Miladi takvimin 571 yılındaki Hicri takvimin Rebiülevvel ayının 12. gününün kutlanmasıymış. Bu gün de Miladi takvime göre tam olarak 20 Nisan 571'e denkmiş ve Kutlu Doğum Haftası da bu günü içine alan hafta olurmuş. Örneğin bu yıl 20 Nisan 2014 tarihi Pazar gününe denk geliyor ve bu günü içine alan 14-20 Nisan 2014 tarihleri, Kutlu Doğum Haftası diye kutlanıyor.

Mevlit Kandili'nde Rebiülevvel 12. gününü kutlarken, Kutlu Doğum Haftası için Rebiülevvel 12, 571 tarihini kutluyoruz. Kısacası, Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri 1989′da başladı ve hicri takvime (Hicret olayı ile başlayan ay takvimi) göre, Mevlit Kandili’nin peşi sıra düzenlendi. Ancak 1994 yılından itibaren, diğer dini günlerin aksine miladi takvime göre kutlanmaya başladı. Burada bir karmaşa sezsem de, doğum günü kutlamalarını toprağın, ağaçların uzun süren bir kış dönemi karanlığının ardından gelen bahar yani bir uyanış müjdesi olarak algılıyorum..

Amaç peygamberimizi tanıtma amaçlı bilgilendirme haftası olsa, o şekilde sınırlı kalsa tamam, ama haftaya kutsallık atfediliyor, insanlar daha da ileri götürüp kandil günlerindenmiş gibi aynı kefeye koyuyor ve sokaklarda mevlidi bir bayram havasında kutlanıyor. . Bu haftanın en güzel yanı, Peygamberi'mizin sembollerinden biri haline gelen gül çiçeklerinin daha çok görünür olması..

Bu karşılaştırmayı yaptığımda aslında bu haftanın, tabii bana göre, dini bir anlamı olmadığını anlıyorum.

O kutsal insanın doğum günü olarak Mevlid Kandili'ni kabul etmenin benim için anlamı daha büyük, dedim ya; bu benim şahsi fikrim.. Tüm kandil günlerinin aslında kendi içlerinde bağlantıları, frekansları olduğunu ve bir döngüyü temsil ettkilerini her zaman yazılarımda savunuyorum..

Bütün insanlığa "rahmet peygamberi" olarak gönderilen son elçinin, barış, huzur ve mutluluk dolu mesajlarının bugün çok daha önemli ve anlamlı hale gelmekte; huzursuzluğu, öfkeyi, acımasızlığı ve düşmanlığıyla bu dünyayı kirletenlere, insanlık için en güzel örneğin o muhteşem gölgesine sığınmaktan başka bir yolu olmadığını hatırlamak için bir gece ya da bir hafta seçmek durumunda olduğumuzu hiç zannetmiyorum. Asıl önemli olanın Hazreti Muhammed'in dünyaya gelişinin canlılığını korumak ve onun dünya görüşünün önemine vakıf olmaktır. Bu düşünceyi belli bir güne, tarihe bağlamak bence hiç doğru değil.. Bunu sindirmeli ve özümüze kazımalıyız.. Tüm dinlerin ortak mesajlarının özlerinin aslında aynı olduğunu farkedebilirsek, altlarında yatan güzellikleri ile tanışmamız ve ayrımcılığın ne kadar da anlamsız olduğunu görebiliriz. Hz. Muhammed (sav), şekilciliğe, sembolizmlere, putlaştırmaya, anıtlaştırmaya, ayrımcılığa karşı olan bir peygamberdi; onun mesajları tüm insanlık içindi. Onun düşünce yapısını özümseyebilmek için, tek bir günde ya da haftada onu anmak bence yetersiz.. Amaç düşünce kalıplarımızı düzeltebilmek adına, kendi özümüze geri dönmemiz..


Astrolozi



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder