16 Haziran 2013 Pazar

Babalar Günü'n Kutlu Olsun - Zerrin Özbekle









Yıl 2007, aylardan Ocak.. Babam, ablamla benim kucağımda can verdi, elimize tutuşturulan bir pompa ile hayat pompalamaya çalışırken tekrar geri geldi.. bir 4 gün daha yoğun bakımda ölüme direndi.. Onu hep kandırdık.. çünkü kanser olduğunu duymak hiç istemedi. Eğer kansersem kendimi vururum dedi, çok korktuk. Ağır bir ciğer enfeksiyonu geçiriyorsun diye yalanlar uydurduk.. O kadar inanmak istiyordu ki, aldığı kemoterapilerin antibiyotik tedavisi olduğunu söyledik, inandı. Saçları döküldü, ilaçlar çok ağır dedik. Her konuda bilgisi olan, devamlı bir şeyler okuyan, akşamları "ajans"ı kaçırmayan bilgili adam gitti yerine bir çocuk geldi.. Her dediğimize inandı, inanmak istedi. Onun o halini görmek, beni çok üzüyordu. 


O dönemlerde onu az görmeye çalıştım. Hastahane gidiş gelişleri hariç, onu görmedim, onunla sohbet etmedim. Benim kuvvetli, bağırdığında yer gök inleyen, yanında rahat oturamadığım o dağ gibi babam nerelere gitmişti. Her dediğimizi itirazsız uysallıkla uygulayan bir çocuk gelmişti, o çocuğu hiç sevmedim, ondan uzaklaştım.. Ama o son gidişi................... 


Pişmanım, hem de çok.. kendimi affetmeye çalışıyorum... Birlikteliğimizde yaşanmış pek çok olayın bana göre sıradanlığı, bir parça güvenlik sağlamak uğruna her şeyden ve herkesten beni uzaklaştıran bencilliğim, kariyer ve kazançla ilgili tüm endişelerim, onu sevmekteki yetersizliğim beraberce derin bir ıstırap halinde içimden taşıyor. Ruhumu, nefret edercesine, sonsuz bir utanç duygusu kaplıyor. O pompa elimde, onu geri döndürmeye çalışırken, yüzünde sanki "ben kanser hastası bir adamım; bırakıp gittiğin ve ölüm döşeğinde olmama katlanamadığın için seni lanetliyen babanım." ifadesi vardı. Az kaldı, çok az kaldı.. Onu tekrar göreceğim günü bekliyorum.. Kaybettiğimiz, aslında benim kendi sorunlarım, egolarım yüzünden çöpe attığım vakitleri, bilmem belki bir daha yakalarız.. Çok özlüyorum..



Bugün adım Astrolozi değil... Zerrin Özbekle... Sami Özbekle'nin sonkası, tekne kazıntısı.. küçük bir kız olarak yazdım bu yazıyı ve her kemoterapiye giderken bir tesadüf sonucu hep radyoda çalan o Sezen'in şarkısı.. bugün bile dinleyemediğim... bir notasında bile kursağımda tıkanan.. hiç takatim kalmadı diyen.. 







8 yorum:

  1. Keşke daha iyi tanıma şansım olsaydı onu, ama anılarımda, senin anlattıklarında ne kadar muhteşem bir insan olduğunu, bizi ne kadar çok sevdiğini biliyorum. Seni hiç bir zaman suçlamayacak çünkü sen aynı ona benziyorsun, o yüzden belki kalbimde bana o kadar yakın geliyor. Sen elinden geleni yaptın ve kalbindekini zaten hissettiğini unutma. Her zaman bizimle, mezarlıkta bize eşlik eden kartalla, o ormanlarda hissettiğin havayla, piposunun dumanıyla, aklımızdaki bakışıyla, hiç bir yere gitmedi ve seni her şeyden çok seviyor. Çok tanımasam da küçükken hayatımı kurtaran adamı, resim çizmeyi öğreten, av hikayeleri anlatan, beni her gördüğünde yanaklarımdan, alnımdan ve sonra burnumdan öpen canım dedemi ben de tüm kalbimle çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Dantelim benim, teşekkür ederim.. Ne mutlu ki bana senin gibi bir kızın annesiyim..

    YanıtlaSil
  3. Ardından son kez el sallamıştım sana
    Öğrettiklerimi unutma dedin
    İncitme kimseyi,kin büyütme kalbinde.
    Beni bekle.
    Yolun sonu geldi gidiyordun artık
    Bu Ayrılığa dayanmıyordu kalbim
    Yokluğuna alışmak çok zordu.
    Alışamadım
    Sokakta gördüklerimi sen sandım bir süre
    Herkes sana benziyor ,herkeste senin kokun.
    Seni beklerken çok şey öğretti ama hayat
    Yine de kin büyütmedim kalbimde, söz vermiştim sana diye
    Ah ,
    Her daim yolunu gözlediğim,
    Çalan kapıların ardında hep, gülen yeşil gözlerini aradığım,
    Beni kötü rüyalardan uyandıran,
    Saçlarımı tarayan,
    Geceleri üşenmeden üzerimi defalarca örten
    Sevdiğim ilk adam .
    Bir bilsen seni ne kadar özledim
    Nasıl olsa seni bulacaktır diye
    Hep söyledim gökyüzündeki yıldızlara,bulutlara .
    Babama selam söyleyin !
    Duymuş olmalılar ki
    İnce yağmurlar yağıyor şimdi Ankara 'da.
    Selamını aldım babacım.
    Öğrettiklerini unutmuyorum
    Küçük kızının gözleri hala seninle ..

    cok kucuk yasta kaybettim.. mekanlari cennet olsun .

    YanıtlaSil
  4. Aman yarabbim, bu nasıl duygulu bir şiir, Allah rahmet eylesin.. Ben de çok özledim, Selinn..

    YanıtlaSil
  5. Allah rahmeti tüm ölmüş babaların üstünde olsun..

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. boyle günleri hep eksik ,hep buruk yasiyorum zizim .. daha nice sözler var dile getiremedigim ,bogazimda dugumlenen..

    YanıtlaSil