2 Haziran 2013 Pazar

Durma, Devam TÜRKİYEMM.. - Astrolozi





İlk gün, bu olaylar başladığında, şarkılı türkülü, değişik kesimden bir araya gelmiş insanların, gayet hümanist, bir park adına giriştiği, sevgi uğruna bir ses duyurma çabasıydı Gezi Parkı protestosu. Sağlıklı işleyen bir demokrasimiz olsaydı, yöneticiler hemen ortaya çıkar, ortak bir yol bulabilirlerdi.Bu olaylar, bu kadar insanın içinde olan yıllardır "geçim sıkıntısı" uğruna bastırdıkları "yeter artık" duygularını, bir adım geri gelmeyi bilmeyen nitelilikteki yöneticilerimizin, "biz bunları baskıyla susturur, bildiğimizi okuruz" bilinciyle şiddeti kulanmaları sonucu.

Ortaya çıkmadan, polisi sopa gibi kullanarak, halk ve polisi karşı karşıya getirmek, ne kadar da basit bir formül. İnsanların tüm özel hayatlarına müdahaleler, diktatörce davranışlar, asarım, keserim, bana karşı olanı tutuklarım, iflas ettiririm edaları, hep perde arkasında sessiz kalmayı seçen, bir nev'i koyunca davranışlar sergileyen, güzel saf Türk Halkı'nı içten içe biledi.

Sonra ortaya bir park çıktı, iyi ki de çıktı. Bu artık somut bir konuydu, yemyeşil çimdi, yaşlı güzel ağaçlardı.. O ufacık, dört bir yanı betonlarla, deli bir trafik ve kargaşa tarafından çevrelenmiş park büyüdü.. büyüdü... Özgürlüğün, demokrasi yolundaki tüm girişimlerin, hayatlarımıza yapılan müdahalelerin, o çakmak gözlere yakıştırılan "ayyaş" sıfatının, sembolü oldu..
Ben İstanbul'luyum, bu kentte doğdum, büyüdüm. Utanarak söylüyorum, çok önünden geçtim tabbi ki, ama o parkın içine hiç gitmedim. Artık o park benim için İstanbul'un simgelerinden biri. Başkaldıran, demokrasi isteyen ülkemin sembolü.

Bunu başka yönlere çekenleri ve hala bu olayları ağaçlarla bir tutan zihniyete karşıyım. Bu bir nefret değil ve olmamalı. Nefret ile galeyana gelerek bu problemleri çözemeyiz. Sakinliğimizi koruyarak, derdimizi nasıl ilk gün dile getiriyorduysak o şekilde devam etmeli sadece insanca yaşama olan arzumuzu dile getirebilmek ve haklarımızı geri alabilmek için başlattığımızı bitirmeliyiz. Nefret ve galeyan bizi karşımızdakine benzetir.

Gökyüzü yanımızda, Haydi Türkiye Sesini Duyur..






Twitter: @Astrolozi


2 yorum:

  1. Ben de sizin gibi ilk bugun gittim Gezi Parkına doğma büyüme 1 İstanbullu olarak...her yerine bastım birbirine kenetlenmiş 100binleri görünce gururlandım.Dönmeden de Nevizadade biramı içtim tayyibe inat...

    YanıtlaSil
  2. Afiyet olsun, benim için de bir daha ki sefere..

    YanıtlaSil